Przejdź do głównej zawartości

School of film agents - 19/30. 08. Wrocław

Pierwsza edycja School of Film Agents (SOFA) odbędzie się w dniach od 19 do 30 sierpnia we Wrocławiu - Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Celem SOFA jest wspieranie innowacyjnych projektów filmowo-kinowych oraz umacnianie lokalnej kultury filmowej. Warsztaty są skierowane do młodych profesjonalistów - organizatorów festiwali, kuratorów, dystrybutorów, animatorów kultury. Pomysłodawca SOFA Nikolaj Nikitin oraz patron projektu dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie Dieter Kosslick zaprosili do udziału w warsztatach projekty z Bułgarii, Estonii, Gruzji, Niemiec, Węgier, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji i Ukrainy.

SOFA - OTWARTE PROJEKCIE DLA PUBLICZNOŚĆI / FREE PUBLIC SCREENINGS

W ramach 1. School of Film Agents zapraszamy do Kina Nowe Horyzonty na otwarte dla publiczności prezentacje filmów i panele dyskusyjne z udziałem gości z polskiej i zagranicznej branży filmowej.

Podczas intensywnych, dwutygodniowych warsztatów wyselekcjonowani uczestnicy będą rozwijać swoje wymarzone projekty, tak różne jak muzeum kina w Kijowie, wędrowny festiwal filmowy na polsko-niemieckiej granicy czy niezależne kino studyjne w Tbilisi. Dziesięć projektów ma potencjał, aby umocnić europejską kulturę filmową, a także przemysł filmowy w poszczególnych krajach.

Opiekunami warsztatów będą międzynarodowi eksperci. Wśród wykładowców znaleźli się m.in.: Claudia Dillmann (Niemiecki Instytut Filmowy), Fatima Djoumer (Europa Cinemas), Marion Döring (Europejska Akademia Filmowa), Roman Gutek (Gutek Film), Sibylle Kurz (Pitching Expert), Marta Materska-Samek (Cinema Development Foundation), Karel Och (Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Karlowych Warach), Renaud Redien-Collot (Novancia Business School), Thorsten Ritter (Beta Cinema), Renate Rose (European Film Promotion), Katriel Schory (Israel Film Fund) i Gudrun Sommer (doxs! documentaries for children and youth), jak również Oliver Baumgarten (Filmplus) i Ewa Puszczynska (Opus Film). Eksperci będą pracować z uczestnikami warsztatów w grupach oraz indywidualnie, pomagając im rozwinąć projekty pod wieloma kątami: merytorycznym, logistycznym, finansowym.

School of Film Agents (SOFA) jest projektem realizowanym przez Filmplus UG we współpracy z Miastem Wrocław, Polskim Instytutem Sztuki Filmowej i Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty. Jest finansowany przez Miasto Wrocław, PISF, Northern Dimension Partnership of Culture, Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej, Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, MEDIA Desk Poland, Instytut Goethego w Krakowie oraz Film- und Medienstiftung NRW. Wspierany jest przez Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Goethego w Gruzji, Instytut Goethego na Węgrzech, Instytut Goethego w Rumunii, Cinema Development Foundation, Polską Komisję Filmową, Wrocławską Komisję Filmową i Konsulat Generalny Niemiec we Wrocławiu.

Więcej Info TU i TU


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Renato Casaro

To jak końcu: szczęście jest czy nie jest za górami?

Nowe dzieło, mało znanego rosyjskego reżysera Aleksandr'a Veledinsky'ego pojawiło się na scenie bez fajerwerków i równie cicho z niej zeszło. Dopiero po paru miesiącach od premiery Geograf Globus Propil zaczął zbierać pozytywne recenzje i uznanie kinomanów, którzy tłumnie zaczynają skupiać się na nowym kinie rosyjskim, a jest tam w czym wybierać.

Viktor Sluzhkin jest już nie młodym wykształconym biologiem, który częstko zagląda do kieliszka. Nic w jego życiu nie jest takie jak to sobie niegdyś wymarzył, o czym mu ciągle jego piękna żona przypomina.

Za górami nie ma szczęśca o czym główny bohater już na początku filmu się przekonał, to może spróbujemy go poszukać przed górami?

Mimo braku dyplomu z pedagogiki Viktorowi w końcu udaje się dostać pracę w szkole, gdzie dzieciaki robią co chcą i jak chcą. Mało tego zamiast biologii, ma uczyć geografii, bo to przecież to samo wg słów dyrektora. 

Akcja Geografa rozgrywa się na dwóch płaszczyznach: prywatnej i zawodowej. Domowe Proble…

100 książek wszechczasów dziennika The Guardian

1. "Obcy" Albert Camus

2. "Berlin Alexanderplatz" Alfred Döblin

3. "A Sentimental Education" Gustave Flaubert

4. "Absalomie, Absalomie...: William Faulkner

5. "Anna Karenina" Lew Tolstoj

6. "Baśnie i opowieści" Hans Christian Andersen

7. "Baśnie z 1001 nocy"

8. "Biesy" Fiodor Dostojewski

9. "Blaszany bębenek" Günter Grass

10. "Boska komedia" Dante Alighieri

11."Bracia Karamazow" Fiodor Dostojewski

12. "Buddenbrookowie" Tomasz Mann

13. "Children of Gebelawi" Naguib Mahfouz

14. "Czarodziejska góra" Thomas Mann

15. "Czerwone i czarne" Stendhal

16. "Człowiek bez właściwości" Robert Musil

17. "Dekameron" Giovanni Boccaccio

18. "Diary of a Madman and Other Stories" Lu Xun

19. "Do latarni morskiej" Virginia Woolf

20. "Dom lalki (Nora): dramat w trzech aktach" Henrik Ibsen

21. "Don Kichot" Miguel de C…