Dyplomacja? A co to takiego?

stycznia 20, 2013

Z racji tego iż za około miesiąc dowiemy się kto i za co dostał złotego chłopca Oscara, postanowiłam przejrzeć nominacje by mniej więcej wiedzieć co, jak i dlaczego.
Na drugie po "Hitchcocku" odstrzał poszedł film "Argo" w reżyserii niezbyt lubianego przeze mnie Bena Afflecka.
Mam słabość do filmów o zabarwieniu politycznym (prywatnie mogę pochwalić się licencjatem z politologii :P), obawiałam się że wyjdzie z tego historycznego epizodu amerykańska papka pod nadzorem nieco zdziecinniałego pana A., myliłam się.
"Operacja Argo" toczy się w latach 1979 - 1981, jej celem jest stworzenie filmu fantasy na terenach Teheranu- to wie publika, ale nieoficjalnie ta zagrywka ma na celu uwolnienie sześciu Amerykanów przebywających na ziemi, którą zamieszkuje 'zdziczała' ludność Iranu.
Na początku 'eks J.Lo' serwuje nam mini komiks, który krótko informuje widzów o tym jak było kiedyś a Persji- odniosłam wtedy wrażenie iż być może nie będzie to taki ciężkostrawny film jak wynikać by mogło z opisu dystrybutora.
W scenach po historycznym komiksie poprzez ekran przesuwają się 'zdziczałe' masy ludności Iranu- agresywni i gotowi wziąć to co, jak sami sądzą, im się należy.
Emocjonalny widz poczuje się 'zdenerwowany', bo kogo by takie sceny nie zdenerwowały?
Rewolucja rewolucją, ale są jednak pewne granice, których najwyraźniej mieszkańcy I. nie znają...
Tym samym punkcik leci do reżysera.
Dlaczego?
Pod koniec "Argo" napięcie sięga zenitu. Z jednej strony stoją bezbronni wystraszeni Amerykanie a po drugiej żądni krwi muzułmanie.....
Komu kibicujesz?
Cywilizacji czy dziczyźnie?
Takie właśnie nieme pytanie pojawia się na ekranie, choć widz nie całkiem jest tego świadom.

Werdykt:
 Spodziewałam się papki, a dostałam dobry film już dojrzałego i nieco zarośniętego Bena A., chociaż po seansie nadal zadaję sobie pytania w stylu "a co z pozostałymi zakładnikami? a gdyby ich rozstrzelano? było tych sześć osób tego warte?" to mimo to polecam tą produkcję innym kinomaniakom, zwłaszcza tym którzy tak jak ja są uczuleni na aktora B.A., ponieważ być może ten film zmieni waszą opinię na jego temat.
Mimo tych pochwał i tak nadal nie jestem jego fanką, ale być może od teraz zacznę jego projekty obserwować łaskawym okiem.


Blacque M.

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts