Znanie i nie zawsze smaczne
sierpnia 01, 2008Robiąc zakupy sięgamy po produkty, które są nam już znane, rzadziej w koszyku ląduje produkt nieznanego producenta. Ale sława marki wcale nie musi świadczyć o dobrej jakości produktu.
Tak jest z siecią restauracji McDonald's. Któż jej nie zna...
McDonald's odnotował największy wzrost sprzedaży od sześciu lat i w samym tylko przyszłym miesiącu obsłuży prawdopodobnie w Wielkiej Brytanii ponad 80 milionów klientów. Pomimo to firma pozostaje na dnie, jeżeli chodzi o reputację wśród konsumentów i postrzeganie tego, jak radzi sobie z ekologią, a radzi sobie marnie. Mc nie patrzy na to czy produkty, które serwuje są zdrowe bardzeij liczy sie chęć zysku i zdobycia jeszcze większej popularności.
W tym wyścigu o o pieniądze, ludzkie zdrowie pozostaje daleko w tyle...
Marna reputacja nie jest wcale żadną przeszkodą by przestać odwiedzać McDonald.
Sądzę, że jest to kwestia przyzwyczajenia i strachu przed eksperymentami. Podobnie ma się sprawa z Coca Colą... W kwietniu tego roku w magazynie WPROST natknęłam się na sondę przeprowadzoną wśród grupy ludzi. Zawiązano im oczy i podano dwa napoje: Coca Colę i Pepsi. Ich mózg wykazały, że lepszy smak ma mniej popularna Pepsi, a badani wstawili się za Colą.
Nasza podświadomosć wie co dobre, szkoda że nie zawsze można tej wiedzy wykorzystac w życiu codziennym. Z każdej strony jesteśmy bombardowani reklamami i jak tu nie ulec pokusie sięgnięcia po to samo co zwykle. Poeksperymentujemy innym razem.
Tylko czy ten INNY raz wogóle kiedykolwiek nastąpi?
Do tego jest potrzebne nic innego jak silna wola, by nie ulec presji i choc raz zrobic coś nie "tak jak inni" ale po swojemu.
0 komentarze